پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ۰۳

اعتبار در كشور ايسلند

۹۶ بازديد

اعتبار سنجي در كشور جمهوري ايسلند توسط سه آژانس رتبه بندي اعتباري  ايسلند به نام‌هاي: Moody's Investors Service، Fitch Ratings و Standard & Poor's انجام مي‌شود. بانك مركزي ايسلند به طور منظم با با اين آژانس‌ها ارتباط برقرار مي‌كند. آژانس‌هاي رتبه بندي اعتباري  نقش مهمي در بازارهاي مالي جهاني دارند. اين آژانس‌ها با  اعتبار سنجي وام گيرندگان را دادن نمره اعتباري به آنها تاثير قابل توجهي در شرايط اعطاي وام مي‌گذارند. رتبه و نمره اعتباري، نشان دهنده توانايي وام گيرنده براي انجام تعهدات خود به طور كامل و صريح و توانايي او براي بازپرداخت اقساط وام است. بيشتر بخوانيد

جاذبه های گردشگری ایسلند

۱- کلیسای هالگریم (Hallgrims*******kja)

کلیسای هالگریم در سال‌های ۱۹۴۵ تا ۱۹۸۶ ساخته شد و به افتخار هالگریمور پتورسون، از شعرای ایسلند، به این نام خوانده می‌شود. طراحی متمایز کلیسا از کوه‌ها، یخچال‌های قطبی و ستون‌های بازالتی آتشفشانی که در سراسر چشم‌اندازهای کشور ایسلند دیده می‌شوند، الهام گرفته شده است. این کیسای لوتریانیسم با ۷۴٫۵ متر ارتفاع، یکی از بلندترین سازه‌های کشور به شمار می‌رود و روی تپه‌ای بر فراز شهر ریکیاویک، پایتخت ایسلند، قرار دارد. در جلوی کلیسا، مجسمه «لیف اریکسون»، کاوشگر اسکاندیناویایی، نخستین فرد اروپایی‌ که ۵۰۰ سال قبل از کریستف کلمب وارد آمریکای شمالی شد، قرار دارد.

غذاهای معروف ایسلند

۱- هارفیسکور Harðfiskur

Harðfiskur (که به معنای واقعی کلمه به “ماهی سخت” ترجمه می شود) یک غذای محبوب ایسلندی است. این ماده از ماهی ، گوساله یا گرگ است که در هوای سرد ایسلند خشک می شود تا زمانی که توسط باکتری ها بهبود یابد. مردم محلی آن را به عنوان یک میان وعده با پروتئین بالا یا در نمک و کره ریخته می کنند.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.