یکشنبه ۰۲ اردیبهشت ۰۳

مشكلات اقتصادي

۱۰۰ بازديد

رگترين مشكل شبكه بانكي كشور معوقات است كه اين باعث وجود مشكلات اقتصادي عديده اي مي شود

براي اينكه معوقات خود را ببينيم مي توانيد وارد لينك شده و بدهي هاي خود در بانك ها را ببينيداز ضرر هاي اين معوقات كاهش كارايي بانك ها مي شود و باعث كاهش سرمايه گذاري ميگردد. و نا اميدي اقتصادي ايجاد ميكند

وام

۱۷۰ بازديد

هر بانكي واهم هاي مخصوص بخود دارد كه يكي از اين بانك ها بانك آينده است اين بانك طرح هايي براي اين موضوع دارد از اين طرحها مي توان از طرح كارا، تا سقف 50 ميليارد ريال، طرح متخصصان ، طرح ارزش، طرج توانا با ويزگي هاي خوب و طرح اعتباري معرفي كرد. براي توضيحات كامل و جامع وارد منبع شويد

تاريخ بانكداري

۹۰ بازديد

نك يك واژه آلماني است. بانكداري قبل اختراع پول هم بوده است. پادشاهان به اين قضيه بسيار نياز داشتند چون تجميع ثروتشان در اين جا بود. اولين بانك ها بانك هاي مركزي بودند كه توسط دولت ها ايجاد شدند. در واقع بانك محل تجمع پول بود كه امنيت داشت.بعضي از معابد هم همين كار را ميكردند. روميان در اين قضيه بسياز پيشتاز بودند. ونيز اولين شهري بود كه اولين بانك خصوصي را داشت. بعدها لندن و آمستردام هم به اين موضوع اضافه شدند. با ورود تكنولوژي خصوصا اينترنت بانكداري بشدت تغيير يافت. و بانكداري بسيار سود آور گشت. براي توضيحات بيشتر مي توانيد به منبع مراجعه نماييد.

بانكداري

۹۲ بازديد

اولين بانك براي ايران بود يعني ايراني بود

در زمان هخامنشيان پول و ثروت در معابد نگهداري مشد مخصوصا براي شاهان و حاكمان.

اين زمان هخامنشيان بود.

سال 1266 اولين بانك در ايران تاسيس شد كه خارجي بود

سال 1267 بانك ايراني بانك شاهي تاسيس شد

براي ادامه مطلب وارد شويد

ريسك

۸۹ بازديد

ريسك يكي از بزرگترين دغدغه‌هاي هر كسب و كار و هر موسسه مالي و بانكي است.

به طور گسترده، ريسك‌ها را مي توان به سه نوع ريسك كسب و كار، ريسك غير تجاري و ريسك مالي طبقه بندي كرد. ريسك كسب و كار، ريسك غير تجاري و ريسك مالي.براي مطالعه بيشتر وارد منبع شويد.

اسناد بانكي

۹۴ بازديد

سفته به واقع يك تعهدنامه اي مي باشد كه به موجب آن امضاء كننده سفته متعهد مي گردد كه مبلغ وجهي را در يك زمان مشخص و تعيين شده اي به محض مطالبه از سوي دارنده آن در وجه حامل يا شخص معين براي وي حواله نمايد.

براي توضيحات بيشتر وارد منبع مطلب شويد

خوش حسابي

۱۱۵ بازديد

برخي فكر مي‌كنند كه به محض ورود به كانادا مي‌توانند كارت اعتباري از بانك دريافت نمايند. دريافت كارت اعتباري پرونده شما را در آن اداره باز مي‌كند

داشتن حساب هاي متعدد مضر است

قبوض خدماتي خود را در موعد مقرر پرداخت نماييم.

براي كسب اطلاعات بيشتر وارد منبع شويد

عوامل موثر بر نمره اعتباري

۱۱۱ بازديد

عدم بازپرداخت لطمات زيادي به سيستم اقتصادي كشور وارد مي كند. براي اين كار نياز به سيستمي كه مشتريان را شناسايي كند البته از نظر خوش حسابي و بد حسابي ضروري است.

در ايران اعتبارسنجي را مي توان توسط سامانه اعتبارسنجي آيس انجام داد.

اين اطلاعات از مجموع 105 بانك، موسسه اعتباري، بيمه و چندين ليزينگ دريافت، جمع آوري و تحليل مي‌گردد. اين اطلاعات شامل موارد زير است:

  1. تعداد و مبالغ چك‌هاي برگشتي شخص در شبكه بانكي كشور
  2. تعداد و مبالغ اقساط عقب افتاده وام‌هاي اخذ شده در شبكه بانكي
  3. اقساط عقب افتاده اشخاصي كه شخص مورد نظر در شبكه بانكي ضمانت آن‌ها را كرده باشند.

براي توضيحات بيشتر كليك نماييد.

بانكداري

۹۷ بازديد

سير تحولات بانكداري مسيري طولاني را طي كرده و از سيستم بانكداري سنتي به سيستم بانكداري الكترونيك رسيده است. گسترش و نفوذ فناوري اطلاعات و ارتباطات و اينترنت و دسترسي همگاني به آن موجب تحول بنيادين در تمام ابعاد زندگي بشر شده است.

مفهوم بانكداري الكترونيك همزمان با توسعه وب جهاني تكامل يافت. در طي دهه 1980، برنامه‌نويساني كه در زمينه پايگاه داده بانك فعاليت مي‌كردند ايده تراكنش‌هاي بر خط بانكداري به ذهن‌شان خطور كرد. احتمالاً فرآيند توسعه اين خدمات بعد از پيدايش فروشگاه‌هاي اينترنتي به وجود آمد. نخستين بار فروشگاه‌هاي اينترنتي استفاده از كارت اعتباري در اينترنت را رواج دادند.

براي دريافت گزارش اعتباري خود وارد شويد

خدمات مالي

۹۷ بازديد

امروزه توسعه فين‌تك و تاثير آن بر صنعت بانكداري بسيار مورد توجه قرار گرفته است. پيدايش فين‌تك‌ها چالش‌ها و فرصت‌هايي را براي صنعت بانكداري به وجود آورده است. فين‌تك‌ها و بانك‌ها به طور همزمان رقيب و شريك يكديگر شده‌اند اما همكاري آن‌ها بسيار سودمند است و فرصت‌هاي قابل توجهي براي هر دو طرف به وجود مي‌آورد.

از اينرو بانك‌ها بايد به افزايش سرمايه‌گذاري در فين تك، تجديد‌نظر در كانال‌هاي توزيع خدمت و استانداردسازي واحدهاي اداري بانك اقدام نمايند. فين‌تك به چالشي تبديل شده است كه مي‌تواند به فرصت تغيير يابد زيرا فراهم‌كننده انعطاف‌پذيري بيشتر، عمكرد بهتر و تجميع خدمات است.

منبع: وبلاگ سامانه اعتبارسنجي آيس