خريد خريد .

خريد

براي تسريع در فرايند وصول معوقات بانكي چه كارهايي بايد انجام دهيد؟


معوقات بانكي براي بانك‌ها و موسسات مالي و اعتباري وام دهنده دردسرهاي بزرگي درست مي‌كند. هرچند با اعمال روش‌هايي چون استعلام معوقات بانكي و استعلام بانكي آنلاين مي‌توان قبل از دادن وام و تسهيلات از مشتريان خوش حساب و خوش قول راستي آزمايي كرد اما بازهم هستند مشترياني كه از پرداخت اقساط وام و تسهيلات خودداري كنند و ديركرد داشته باشند. امروزه سامانه‌هاي اعتبار سنجي و رتبه بندي اعتباري به وجود آمده‌اند كه با ارائه خدماتي چون استعلام معوقات بانكي، استعلام بانكي آنلاين و استعلام آنلاين تسهيلات هم به وام دهنده و هم به وام گيرنده كمك مي‌كند و از ايجاد معوقات بانكي تا حد زيادي جلوگيري مي‌كند.

7 راه براي تسريع فرايند وصول معوقات بانكي و اقساط سررسيد گذشته

در ادامه مقاله 7 راه براي تسريع فرايند وصول معوقات بانكي معرفي و بررسي مي‌شود.

1-آمادگي ذهني داشته باشيد.

تعهد به پرداخت اقساط بسيار مهم است، هميشه مشترياني وجود دارند كه براي تاخير در پرداخت اقساط وام و تسهيلات دريافتي دنبال انواع عذر و بهانه باشند. شما بايد دوستانه اما حرفه‌اي و استوار باشيد. اگر با اين طرز تفكر نمي‌توانيد به تسريع در روند وصول معوقات بانكي خود كمك كنيد، مشتريان خواهند توانست كه از اين فضا به نفع خود بهره برداري كنند. اگر مذاكره كننده خوبي نيستيد، مي‌توانيد از يك تيم حرفه‌اي مذاكره كننده در بانك و يا موسسه مالي و اعتباري خود بهره بگيريد.

2. براي وصول معوقات بانكي  و اقساط سررسيد گذشته خود پيگيري كنيد.

يكي از بزرگترين دلايل تاخير در فرايند وصول معوقات بانكي عدم پيگيري مناسب است. قدم اول: از نرم افزار حسابداري خود استفاده كنيد تا حداقل يك بار در هفته مطالبات خود را بررسي كنيد. سپس سيستمي را براي پيگيري پرداخت‌هاي سه روزه، يك هفته، 15 روزه ، 30 روزه و 45 روز تاخير در پرداخت اقساط وام مشتريان ايجاد كنيد.

3. با ارسال نامه يادآوري شروع كنيد.

نامه‌ها روشي مودبانه براي يادآوري مشتري از پرداخت اقساطي است كه ممكن است ناديده گرفته شده باشند. يك فرم استاندارد نامه ايجاد كنيد كه مي‌توانيد در هر موقعيتي براي هر مشتري بد حساب از آن استفاده كنيد.

4- يك تماس تلفني برقرار كنيد.

اگر 30 روز گذشته است و شما از مشتري خود خبري نداريد يا مبلغي را دريافت نكرده‌ايد، زمان آن رسيده است كه تماس تلفني برقرار كنيد. در بسياري از موارد، صحبت كردن مستقيم با مشتري مي‌تواند بسياري از مشكلات را برطرف كند.

5- مشتري را تهديد نكنيد و عصباني نشويد.

در اين مرحله ، هدف شما اين است كه بفهميد مشكل چيست و چگونه مي‌توانيد اقساط را دريافت كنيد. ارزيابي كنيد كه مشتري براي شما چقدر ارزش دارد، چقدر احتمال دارد كه مشكل فعلي برطرف شود.

6. اقدامات قانوني انجام دهيد.   سامانه اعتبار سنجي آيس

اگر پنج قدم اول را امتحان كرديد و معوقات بانكي هنوز وصول نشد، وقت آن رسيده است كه به صورت قانوني اقدام كنيد. از وكيل خود بخواهيد نامه تقاضا بنويسد - نامه كتبي معتبر كه اگر بدهي پرداخت نشده باشد مشتري را از اقدامات قانوني تهديد كند.

7. از يك آژانس رتبه بندي اعتباري و اعتبار سنجي كمك بگيريد.

با كمي هزينه با كمك گرفتن از يك سامانه اعتبار سنجي مي‌توانيد، معوقات بانكي را استعلام كنيد و مشتريان خوش حساب داراي رتبه اعتباري مناسب و خوب را براي پرداخت وام و تسهيلات انتخاب كنيد. اين سامانه‌هاي اعتبار سنجي به صورت يكپارچه و آنلاين اطلاعات مالي و اعتباري تمامي افراد را در اختيار وام دهندگان قرار مي‌دهند.


برچسب: ،
امتیاز:
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۴ دى ۱۳۹۸ساعت: ۰۲:۵۴:۴۴ توسط:كيوان موضوع:

:: مطالب مشابه
[RelPostTitle] [RelPostTitle]
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :